ВСИЧКО Е ЛЮБОВ...

ВСИЧКО Е ЛЮБОВ...
ЛЮБОВТА ЛИ?ЛЪЖА БИЛО Е ВСИЧКО,КАЗВАТ... НО КОЛКО ИСТИНИ ДО ДНЕС НАПРАВИЛИ СА МЕ ЩАСТЛИВА?!

сряда, 18 януари 2012 г.

Сериозно-несериозно за сериозното:)

За нас,които сме на 50...

Какво са 50 години?Някакъв си половин век:)
Миг в безкрая на времето...Да, има бръчки по лицата,сребро в косите ,но това са само физически белези,важна е тръпката в ляво,искриците в погледа...
важна е душата ...

***


Обичай ме

Лиана Даскалова

Обичай ме, обичай ме сега,
дордето върху младата ми шия
като спокойна ласкава река
косите в тъмни къдрици се вият...

Обичай ме, обичай ме сега,
дордето моето чело е гладко
и като облак всякоя тъга
се плъзва и задържа се закратко...

Обичай ме, обичай ме сега,
дордето гледам радостно и ясно,
дорде не спирам плахо на брега,
а ме привлича близката опасност,

дордето още в моето сърце
се раждат много жажди и желания
и аз не дърпам своите ръце
от огъня - макар и да са в рани...


Обичай ме, дордето моят смях
звучи над всички мъки и несгоди,
дордето аз не зная що е страх
и младостта навсякъде ме води...

Дорде е горда моята глава,
от болки и обиди несклонена,
и зная ободряващи слова
в час тежък и за тебе, и за мене...

Обичай ме, дордето има жар
и в обичта, дори и в моите грешки,
дордето мога да съм твой другар
дори и в лудориите младежки,

дорде от старостта не се боя
и с вятъра обичам да пътувам,
дорде все нещо мисля и кроя
и леко със живота си рискувам...

Обичай ме, обичай ме сега,
дорде съм още смела, силна, млада,
дордето на годините снега
в косите ми безмилостно не пада...



Обичай ме, че идат тъжни дни:
ще се вдълбаят бръчки по челото
и младият възторг ще се смени
с една печална и старешка кротост.

Ще потъмнеят моите очи,
ще гледат тъжно - сякаш че са слепи,
и вместо смях в гласа ми ще звучи
смиреност и надежда за подкрепа.

И с тиха завист, с пареща тъга
ще гледам всяко хубаво момиче.


Обичай ме, обичай ме сега,
а пък тогава двойно ме обичай


***
СЕМЕЙНО СТИХОТВОРЕНИЕ

Всички казваха-имате време!
За семейството зрелост е нужна.
Ето-вече сме хора големи,
но защо сме понякога чужди?

И едва ли това сме мечтали-
аз си мисля за нашето щастие...
Телевизорът се развали,
трябва наемът пак да се плаща...

Трябва още неща...трябват още...
А със тях младостта си отива.
Ти забравяш за звездните нощи,
аз не зная дали си щастлива...



Мила моя!Далечна и близка,
от годините ставаме други.
Но до болка сега ми се иска
под зелено небе да се будим,

да не питаме има ли време,
да не търсим покрив и стряха...
Непременно да бъдем големи-
точно толкова,колкото бяхме...

Владимир Попов

***
ПО СТРЪМНИНАТА

Дръж се, любов! Дръж се. Още малко остана.
Ах, как кърви тази твоя незараснала рана.
Но ти се дръж! Тегли, изплезила езика,
старата ни двуколка под ударите на камшика.

Вече е обед. Но с какво да те нахраним.
Изгоря тревата по сухите поляни.
С какво да те напоим - уморена и жадна -
младият дъжд върху нас толкова отдавна падна.

Дръж се, любов, дръж се, наше конче остаряло.
Има още силици в твоето жилаво, жилено тяло.
Развей над рояка мухи смъртоносната си опашка.
Виждаш ли! Има у тебе още дързост хлапашка.



Спомни си как препускаше дива и побесняла
в ранното утро по равното като хала.
Но сега е обед. Сега е горещо и стръмно.
Дръж се, любов! Дръж се, има време до тъмно.

Да стане студено и страшно - все пак още време има.
Сляпо тегли ни сега и не бой се: с тебе сме трима.
Само не спирай с изтощени крака и подути клепачи.
Дръж се, любов! Още малко! После ние на гръб ще те влачим.

Няма друга. Вече хвърли съдбата фаталното зарче.
Дръж се, любов, дръж се, наше орисано, храбро другарче.
Още е обед. Още е бавно и голо.
Сили събирай, когато препуснем с тебе надолу.


Недялко Йорданов

***

ЖЕНАТА НА 50

На 50 жената е царица -
не би си позволила грешен ход.
Не се побира между две корици
на книгата, наречена "живот".

На 50 жената е страхотна,
защото знае своята цена -
помислиш ли за теб да я закотвиш,
тя ще те помете като вълна.

На 50 жената е убиец! -
напреко през житейското просо,
тя цепи към поредната пусия
и без да мигне, стреля на месо.




На 50 жената е умница -
не дава да я взимат за мезе.
Отгледала е къща, мъж, дечица...
За нищо съвестта не я гризе.

На 50 жената е удобна -
прощава тя лъжите пак и пак...
Но като нищо може мимоходом
да хвърли в тъча не един глупак!

Маргарита Петкова

***

Закъсняла любов


Сега аз бих възпяла
не първата любов -
безплътната и бялата,
априлската, прохладната.
Сега аз бих възпяла
оная безпощадната,
отчаяната, закъснялата.

За нея няма място пазено,
тя трябва да руши,
тя трябва да руши
и да прегазва.
Тя трябва да руши
и да прегазва,
да оскърбява
и да бъде оскърбявана.


Не първата възпявам аз,
не първата,
не първата любов,
а закъснялата.

И стъпва тя по папрат
и тинтява,
върви през кал,
през остри кремъци върви.
Защото страшно бърза,
бърза времето,
защото идва
 най-жестоката раздяла


***

Една жена на 50,

Не паднала на колене,

Не искала любов да проси,

Напусна без любов дома си.


Щом няма доблестен съпруг,

Напусна го да търси друг.

Да я дарявя с нежност, ласка

Да е открит, а не със маска.


Дали нормално е това:

Любов да търси таз жена?

Навършва скоро 50,

А иска обич кат дете.


Дали ще има по света

Подслон, храна за таз жена?

Две благи думи да и кажат

и със любов да я накажат.

Дали е грешна таз жена -

посланница на любовта?

Мечтае в обич да умре

Една жена на 50.

Нели

***

Не можах да бъда твоята пролет.
Не можах да бъда твоето лято.
Не можах да бъда твоето лято.
 Нека, нека да бъда твоята есен.


Нека да бъда твоята есен –
ще тежа във ръцете ти златна и зряла.
Ще се стича в сърцето ти моята сладост
 и кръвта ти ще стане вино есенно младо.


 Дрехата си щети постилам
като златна шума.
И укротена и немилвана
аз до теб ще лежа безшумно.







Не можах да бъда твоята пролет –
друг окърши клоните нацъфтели.
Не можах да бъда твоето лято –
друг се къпа в реките горещи и бели.

Няма да минат пролетни мълнии
и юлски горещници няма да има
с кротка нежност ще те изпълня
с ябълков дъх и с нещо без име.

Не можах да бъда твоята пролет.
Не можах да бъда твоето лято.
Не можах да бъда твоето лято.
Нека, нека да бъда твоята есен.

Станка Пенчева

***
А какво е  животът,ако нямаше смях?Светът е оцелял,защото се е смял...Да се посмеем заедно:)

Ода за възрастта


 След петдесетака майката си трака
 Шип във двата крака, дърпа те далака
 Главата се мае, все ти се пикае
 Час по час в клозета, поздрав от диабета
 Основна проблема -газове в корема
 Буцата в стомаха, хич не се и маха
 Стискаш си зъбите от киселините
 Всеки месец бръчка, всеки банкет-жлъчка
 Жълта ти урина, с камъни дузина-настояща мина
 Върти те артрита, реже те гастрита
 Гътне те флибита, без дори да пита
 Даваш мило драго ,отърваш лумбаго



 Ала в миг довтаса брат му ишиаса
 Налегне,те стръвно налягане кръвно
 Тромпет в ушите, перде в очите
 И с първата доза простичка склероза
 Пасив в акъла, актив в маясъла
 И друго зло се меси, как ли се зовеше?
 А взе ми го от устата, тъй де думат му простата
 И гордостта мъжка, нещо взе да кръшка
А как се гордееше и съвършен беше!
пустата простата обърква нещата
След петдесетака, майката си трака

 Всичко се разтрака. Расте в тебе брака!!!!
Оставаш си с мерака


:):):)


Епиграма
Събуждам се с настроение.
Пускам радиото- постановление.
Купувам си цигари - увеличение.
Отивам на работа - съкращение.
Връщам се в къщи - стълкновение.
Лягам си в леглото - неудовлетворение.
Заспивам - земетресение.
Събуждам се - наводнение.
И стигам до заключение:
Дупе и пари не пази за старини.





:):):)


На петдесет разхождат внуци
или кръстосват пътеки
между лекари и аптеки.
Други гният под калните буци...

На петдесет са светила в наука,
нагли депутати в парламента
или кандидат-президенти.
Други се развеждат от скука...

На петдесет уж няма проблеми,
бачкаш от зори до мрак -
боже, дано нямам рак!
Други къркат без да им дреме...

На петдесет до свойта Мадона
кротва овехтялата половинка.
Ех, идилия. Тъжна картинка.
А мен... пак ме гони хормона.


:):):)


СЕМЕЙНО

Апартамент! Врата! Стоим!
С полусмивки до вратата
Аз казвам: "Късно е."
Но ти послъгваш: " Правих си косата".
А после питам : " Ти кога?"
Послъгваш :" От работата - в къщи."
Така преди! Така сега!
С лъжи във този дом се връщаме.
"Проклет лъжец!" - си мислиш Ти
Аз мисля: " Ах, че е лъжкиня!"
И се преструваме, че спим
в леглото, без да се допираме.
А с другата е тъй добре,
а с другия сме без въпроси.
Но тази готви и пере,
но този пък пари ми носи!
Апартамент, легло ... мълчим
щастливци жалки, уморени
Притворили очи
в еманципираното време....

:):):)

МОЛИТВА ЗА ХОРА ПОД НАПРЕЖЕНИЕ 





Дай ми спокойствие, за да приема нещата, които не мога да променя.
Кураж да променя нещата, които не мога да приема.
И мъдростта да скрия телата на онези хора,
Които ми се наложи да убия днес,
Защото ме вбесиха!
И също така ми помогни да бъда внимателен с пръстите,
Които настъпвам днес, защото може да се окажат свързани
Със задника, който може да ми се наложи да целувам утре!
Помогни ми да давам 100 % от себе си в работата:
12 % в понеделник
23% във вторник
40% в сряда
20 % в четвъртък
 5 % в петък
И ми помогни да запомня, че когато имаме наистина лош ден
И изглежда, че хората се опитват да ме вбесят
Ще ми отнеме 42 мускула да се намръщя
И само 4 за да протегна средния си пръст
И да им покажа да го духат!!!!


АМИН!!!



:):):)


На 50
Днеска чукнах петдесетака
 И удари ме в  главата..
 Викат всички ЮБИЛЕЙ
 Скачай,рипай и се смей..

 К`ъв ти смях, бре хора
Мен ми иде да рева
Ей сега видях му зора
 Дай бастунa ми сега!!!

 Огледах се и …изтрещях
И накиприх се юнашката
 Модна рокличка вземах
      Заредих си даже флашката….


 Напудросах си лицето-
Нагласена,натъкмена
 Как ще рипна на  хорцето.
 Като хищната хиена.

 Петдесетака днес ударих.
 В трета възраст влизам аз
(кой говори,че съм стара?)
    с бясна скорост и на ГАЗ…

:):):)

33 признака, че вече остаряваш

1. Всичките ти любими филми излизат отново на екран, но вече цветни.

2. В ситуация с вземане на заложници най-вероятно е да освободят първо именно теб.

3. Мнозина от колегите ти се оказват родени в годината, когато е било последното ти повишение.

4. Дрехите, които си запазил с надеждата пак да им дойде модата, отново излизат на мода.

5. Когато ти се обаждат по телефона в девет вечерта, грижовно започват с думите: "Събудих ли те?"

6. Обвиненията на някои жени срещу тебе в сексуално посегателство стават все по-нелепи.

7. Започваш да се вълнуваш от операциите, които правят на хората около тебе.

8. Повече време ти отнема да си починеш, отколкото да се умориш.

9. Стигаш до извода, че най-големият ти враг е гравитацията.

10. Спиш отделно от зъбите си.

11. Започваш всеки разговор с фразата: "В наши дни..."

12. Новият ти най-добър приятел е аптекарят.

13. Лекарят, а не катаджията те съветва да забавяш скоростта.

14. Започваш да се задъхваш, докато играеш шах.

15. Нужна ти е минимум четвърт таблетка виагра, за да не опръскваш обувките си, докато пикаеш.

16. Имаш твърде много свободно място в стаята, но твърде малко в аптечката.

17. Детските ти играчки вече са за музея.

18. Опитваш се да опънеш гънките на чорапите си и с изненада откриваш, че всъщност не носиш такива.

19. Ставите ти са по-точни от прогнозата за времето на метеорологичната служба.

20. Знаеш всички отговори, но никой не ти задава въпросите.

21. Любимата ти тв рубрика е прогнозата за времето.

22. По ушите ти има повече косми, отколкото на главата ти.

23. Представата ти за вечер навън е да поседиш малко на терасата.

24. Децата ти вече са на средна възраст.

25. В телефонния ти указател най-много имена започват с буквите "д-р".

26. Любимата ти рубрика във вестниците е "На този ден преди 20 години..."

27. Най-после твоите приятели пазят добре всичките ти тайни, защото и те не могат да си ги спомнят.

28. Когато си някъде на почивка, енергията ти свършва по-бързо от парите.

29. Радваш се като дете всеки път, когато успееш да се сетиш къде си паркирал.

30. Всичко те боли. А онова, което не те боли, не работи.

31. Всеки път, когато решиш да отхапеш от някоя пържола, зъбите ти остават върху нея.

32. Инвестицията ти в здравната застраховка най-после започва да се изплаща.

33. Започваш да харесваш всякаква музика в изпълнение на акордеон...

:):):)


...И продължавайте

да се усмихвате,
защото-


най-хубавото
предстои...




2 коментара:

Pepa Maglova каза...

ТОЛКОВА СЪМ ВПЕЧАТЛЕНА И ВЪЗХИТЕНА, ЧЕ ПОВЕЧЕ НИЩО НЕ МОГА ДА КАЖА...ДАВАЙ, ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА НИ РАДВАШ , ТИ СИ ПРОСТО ГОЛЯМА РАБОТА , ЦАНЕ !
ТЕМАТИЧНО ПОДБРАН МАТЕРИАЛ, ХУДОЖЕСТВЕНО ОФОРМЕН , КРАСИВО ИЛЮСТРИРАН...МОГА САМО ДА ТИ БЛАГОДАРЯ ЗА ЕМОЦИИТЕ, КОИТО НИ ПОДНАСЯШ !

tsanynka каза...

Благодаря ти,Пепи!Радвам се,че публикацията ти е доставила удоволствие:):*