ВСИЧКО Е ЛЮБОВ...

ВСИЧКО Е ЛЮБОВ...
ЛЮБОВТА ЛИ?ЛЪЖА БИЛО Е ВСИЧКО,КАЗВАТ... НО КОЛКО ИСТИНИ ДО ДНЕС НАПРАВИЛИ СА МЕ ЩАСТЛИВА?!

сряда, 25 април 2012 г.

IN MEMORIAM-Памет за ПЕТЯ ДУБАРОВА

На днешната дата-25 април,
е родена ПЕТЯ- 
СЛЪНЧЕВОТО ДЕТЕ НА БЪЛГАРСКАТА ПОЕЗИЯ 


Една невероятна душа,по детски наивна и едновременно странно зряла,преобърна представите ни за възраст в поезията...Едно малко момиче,което "дъжда причаква на ъгъла" и мечтае за "дом, в който да се побере морето"...Стиховете й са вик за един по-добър, по-искрен, по-всеотдаен свят...Свят,белязан от доброта и усмивки...


"Със своя  ярък поетически талант - единствен и неповторим,
Петя създава оригинални поетични творби, импресии, приказки и разкази, които се открояват в литературния ни живот от 70 - те години със самородната си изразна лекота, с дързостта и свежестта на художественото виждане. Поетесата естетизира първозданните стихии и вечните човешки ценности - морето, лятото, дъжда, младостта, любовта, поезията."/Х.Фотев/


„Не искам да живея в заслепение… Всичко е така опорочено, някъде отвътре, от дълбокото на живота лъха гнило. Но искам да вярвам, че има и достойни хора, хора чисти и необикновени. Ако има, то те са нещастници.”
/Петя-редове от дневника й/


Обзета от тежки мисли, свързани с отчаяние и разочарование от човечеството,Петя прави своя 
трагичен избор... 
Тя не измени никога на своето сърце,остана му вярна до края, 
не го прекрачи, за да се спаси, 
и го спаси, за да ни докаже, че все 
още има на света неща, 
които едно сърце не може да понесе...


* * *

Там някъде в облаци, в луди лози,
от мигли запазили дъх на сълзи,
от морския дом на соления рак,
от някакъв стар, омагьосан син бряг

внезапно се ражда и тръгва към мен
(когато не е нито нощ, нито ден)
не плах, сивоок, бледосинкав и тих,
а жив, поразяващ, неистов мой стих.

Аз падам във двете му властни ръце
и мойто момичешко пъстро сърце
вибрира в мен като щастлива пчела.
Не чакам познатото тръпно “Ела”!

Аз тръгвам след него и знам, че е мой,
на моите мисли блестящия рой
той грабва. Къде съм? Сънувам ли? Аз
попадам във някакъв бронзов Бургас.

Слънце с магия на златен фонтан
изригва от мекия свод разлюлян.
А някаква матова странна зора
ме прави щастлива и нежно добра.

Дълбоко във хиляди живи води,
в делфини, в звезди, невид`ени преди,
в събуждане кратко на морския фар
откривам учудена някакъв чар.

Защото до мене, разгърден и бос,
реален и жив като ден и въпрос,
е моят стих – трескав и толкова млад,
единствен обичан, единствен мой брат.

Аз следвам на времето светлия ход
и искам, как искам след моя живот
пак някой да трепне, внезапно спасен,
открил в моя стих своя пристан зелен.

1977 г.

ПОКЛОН,ПЕТЯ!



4 коментара:

Мари Хигелс каза...

ТИ СИ НАШИЯТ ФЕНИКС!
На Петя Дубарова - с обич!

ВИСОКО СЕ РЕЙ КАТО ЧАЙКИТЕ, МИЛА!
СЕГА ТИ СИ ВОЛНОСТ И ЮЛСКО МОРЕ...
СЕГА ПРИТЕЖАВАШ ВСЕЛЕНСКАТА СИЛА,
ЧИЕТО ТУПТЕНЕ НЕ МОЖЕ ДА СПРЕ.
Стихът ти е вихър и тих благослов.
Стихът ти говори за порив крилат,
за вяра, воюваща с демон суров,
за ангел, доведен от седмия свят.
ВИСОКО СЕ РЕЙ!...ТИ СИ ФЕНИКСА ВЕЧЕН.
ВИТЛЕЕМСКА ЗВАЗДА НА СВЕТА ПОСОЧЍ!
НА ТЪЖНИЯ СВЯТ ТИ ВЪВ ВЯРНОСТ СЕ ВРЕЧЕ,
ЗАТОВА ГО ЗАКРИЛЯЙ С ОРЕОЛНИ ЛЪЧИ!
Тук злото загива, повярвай, дете!
Светът вече тръгна по твойте следи.
И огън в сърцето му бързо расте,
и стълба небесна към тебе гради.
ВИСОКО СЕ РЕЙ!...ТИ СИ ЗЛАТНАТА ФЕЯ,
КОЯТО РАЗДАВА ВЪЛШЕБСТВА ДОБРИ...
ПОМАГАЙ В ДУШИТЕ ЗВЕЗДИ ДА ИЗГРЕЯТ.
ОМРАЗИТЕ С ВИСША ЛЮБОВ ПОКОРЍ!

МАРИ ХИГЕЛС, 25.04.2012,18ч.50мин.
---
ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН, МИЛА ПЕТЯ!

tsanynka каза...

Поздравления за прекрасния стих!Петя го заслужава!Благодаря Ви от сърце!
Поздрави:)

Мари Хигелс каза...

Благодаря и аз! Има една сгрешена буква на думата "ЗВЕЗДА", но не знам как да я коригирам. Съжалявам - от вълнение съм я допуснала.Поздрав!

Мари Хигелс каза...

Благодаря за искреността, която струи от вашия развълнуван отзив в блога ми "ИСТИНАТА Е ЛЮБОВ",мила Цанинка! Петя стана всеобща любимка със своята емблематична поезия - една красива седмоцветна дъга, изплувала от морето на нейните надежди за един променен живот, който блести от сияния и обича своите нежни поети, вместо да ги погребва...

П.С.КАНЯ ВИ ДА СТАНЕТЕ МОЙ ПРИЯТЕЛ ВЪВ ФЕЙСБУК, КЪДЕТО МОЖЕТЕ ДА МИ ИЗПРАТИТЕ ПОКАНА НА "MARIE HIGELS"...ПРИЯТЕН ДЕН!